Obsługa BHP w Sosnowcu i okolicach
Wieloletnia obecność na rynku pozwala nam trafnie identyfikować potrzeby współczesnych przedsiębiorstw. Oferujemy naszym partnerom biznesowym kompleksową obsługę BHP. Świadczymy najwyższej jakości usługi dla zakładów pracy, których działalność koncentruje się w Sosnowcu i w okolicznych miejscowościach. Dostarczamy specjalistyczną wiedzę oraz innowacyjne rozwiązania dla biznesu z każdej branży.
Oferujemy stałą, zewnętrzną obsługę małym i średnim organizacjom w ramach współpracy B2B w cyklu miesięcznym lub kwartalnym. Do współpracy zachęcamy również duże firmy, które zatrudniają wewnętrzną służbę BHP. W tym przypadku wspomagamy zwykle jej przedstawicieli doskonałą znajomością najnowszych zmian w dziedzinie zarządzania systemem bezpieczeństwa. Celem, który przyświeca nam w codziennej działalności, jest poprawa bezpieczeństwa w środowisku pracy.
Zalety wewnętrznej służby BHP
Wewnętrzna służba BHP jest jedną z najczęstszych opcji, na które decydują się większe przedsiębiorstwa. W zgodzie z literą prawa podmioty zatrudniające powyżej stu pracowników są zobligowane do utworzenia odrębnego stanowiska pracy dla specjalisty ds. BHP. Nie podlega dyskusji, że rozwiązanie to ma wiele zalet, takich jak:
- znajomość potrzeb organizacji – z uwagi na stałą obecność, zakładowa służba BHP doskonale zaznajamia się ze specyfiką funkcjonowania organizacji, jej problemami oraz kierunkiem rozwoju i kwestiami systemu bezpieczeństwa, które wymagają największego zaangażowania i atencji;
- sprawna koordynacja działań – wewnętrzna służba BHP współpracuje bezpośrednio z innymi działami firm, co usprawnia proces komunikacji i ma kluczowe znaczenie dla koordynacji działań;
- szybka reakcja – stała obecność przedstawiciela służby BHP sprawia, że może on natychmiastowo reagować na pojawiające się zagrożenia oraz podejmować szybko działania na rzecz ich niwelacji.
Warto jednak zaznaczyć, że prócz wielu zalet zakładowa służba BHP ma również szereg wad, takich jak: koszty związane z koniecznością utrzymania stanowiska pracy, ograniczony dostęp do specjalistycznej wiedzy, co wymaga regularnych i kosztownych szkoleń. W tej sytuacji warto rozważyć outsourcing BHP.
Służba BHP a kontrole zewnętrznych instytucji
Służba BHP, bez względu na jej charakter i sposób współpracy, jest zobligowana do zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w firmie. Dostosowuje więc stan techniczno-organizacyjny do aktualnych standardów BHP, analizuje czynniki ryzyka zawodowego, kontroluje stanowiska pracy i przestrzeganie zasad BHP przez pracowników. We współpracy z pracodawcą opracowuje również politykę bezpieczeństwa oraz sporządza instrukcje i dokumenty, które określają sposób postępowania w przypadku wystąpienia zagrożenia. Innym obszarem działalności służby BHP jest przygotowywanie firmy do kontroli zewnętrznych instytucji, takich jak: PIP, SANEPID, PSP. Obowiązkiem, zarówno zakładowej służby bezpieczeństwa, jak i zewnętrznego specjalisty, jest czuwanie nad warunkami BHP i ochrony ppoż. w miejscu pracy. Spełnienie tego zadania chroni przedsiębiorcę przed potencjalnymi sankcjami z tytułu zaniedbań, które mogą zostać wykryte podczas kontroli przeprowadzonych przez wspomniane już instytucje. Nierzadko w praktyce to właśnie specjalista ds. BHP przygotowuje dokumenty i występuje z ramienia przedsiębiorcy, reprezentując go w kontakcie z instytucjami.
Skorzystaj z usług specjalistów z dziedziny BHP i uniknij potencjalnych nieprawidłowości podczas zewnętrznych kontroli.