Obsługa BHP w Łodzi i okolicach
Wieloletnie doświadczenie w branży zapewniło nam wiedzę na temat problemów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, z jakimi najczęściej zmagają się zakłady pracy. Mając na uwadze potrzeby pracodawców i pracowników, oferujemy kompleksową obsługę BHP podmiotom działającym w całej Polsce, również w Łodzi i pobliskich lokalizacjach. Zapewniamy zewnętrzną obsługę BHP firmom o różnej wielkości i profilu działalności. Z fachowego doradztwa naszych ekspertów korzystają właściciele małych i średnich przedsiębiorstw, którym oferujemy współpracę B2B w wymiarze miesięcznym, kwartalnym lub elastycznym, dostosowanym do oczekiwań.
W dużych firmach zajmujemy się koordynacją działań wewnątrzzakładowej służby BHP, uzupełniając jej wysiłki o usługi komplementarne np. audyt BHP. Klienci cenią nas przede wszystkim za profesjonalizm, rzetelność oraz terminowość. Na tle konkurencji wyróżniają nas niewątpliwie atrakcyjne inicjatywy, takie jak Dni Bezpieczeństwa, które pozwalają pracownikom oswoić kwestie BHP i spojrzeć na nie przyjaznym okiem.
Jakie podmioty powinny rozważyć zewnętrzną obsługę BHP?
W ostatnich latach można zaobserwować popularyzację outsourcingu w różnych segmentach rynku. Tendencja ta dotyczy również zarządzania systemem bezpieczeństwa, który jest jednym z priorytetowych obszarów działalności przedsiębiorstw. Zdecydowanie najczęściej zewnętrzną obsługę BHP rekomenduje się małym i średnim firmom, które nie dysponują wystarczającymi zasobami finansowymi i techniczno-organizacyjnymi do utworzenia dodatkowego etatu. Scedowanie odpowiedzialności na zewnętrznego dostawcę usług BHP znacząco redukuje koszty finansowe, zapewnia oszczędność czasu i gwarantuje dostęp do aktualnej wiedzy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
Wprawdzie skorzystanie z zewnętrznej obsługi BHP poleca się najczęściej podmiotom z sektora MSP, ale to rozwiązanie jest również odpowiednie dla dużych firm, które są zobligowane na mocy prawa do zatrudnienia własnego specjalisty ds. BHP. W tym przypadku firma zewnętrzna może być wsparciem dla zakładowej służby BHP.
Zastanawiasz się, czy outsourcing BHP będzie odpowiednim rozwiązaniem dla Twojego biznesu? Skontaktuj się z nami i sprawdź indywidualną ofertę!
Koszty wewnętrznej i zewnętrznej obsługi BHP
Wielu przedsiębiorców, stojących przed wyborem pomiędzy wewnętrzną a zewnętrzną obsługą BHP, kieruje się przede wszystkim bilansem finansowym. Warto jednak podkreślić, że koszty związane z obiema formami zarządzania systemem bezpieczeństwa bywają różnorodne. Wewnętrzna obsługa BHP wiąże się z wydatkami na utworzenie i utrzymanie nowego stanowiska pracy dla specjalisty ds. BHP. Mowa w miejscu tym o składkach społecznych i zdrowotnych, wyposażeniu w odpowiedni sprzęt, narzędzia i środki ochronne. Nie mniejszy udział w kosztach ma także inwestowanie w ustawiczny rozwój pracowników BHP. Należy podkreślić, że wyłącznie sukcesywne podnoszenie kompetencji i aktualizowanie wiedzy gwarantuje zgodność stanu BHP z obowiązującymi standardami i przepisami prawa. Nieco odmienny charakter mają natomiast koszty związane z outsourcingiem BHP, wśród których wiodącą rolę odgrywa cena usług wykonywanych w ramach umowy. Jest ona warunkowana oczekiwaniami klienta, profilem jego działalności i wielkością przedsiębiorstwa. Koszt może wzrosnąć wskutek zapotrzebowania na dodatkowe usługi. O ile w przypadku wewnętrznej obsługi BHP koszty są względnie stałe, o tyle outsourcing BHP zapewnia większą elastyczność w tym zakresie.
Potrzebujesz wsparcia w wyborze obsługi BHP? Zgłoś się do nas i skorzystaj z oferty skrojonej na miarę potrzeb!